بررسی اهمیت تعاونی‌های گردشگری

خلاصه سیاستی شماره بیست و پنج/25
تهیه شده در دپارتمان فرهنگی-اجتماعی
تابستان 1399

مخاطبان گزارش:
معاونت تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی
وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی
پیامهای کلیدی گزارش:
اهمیت انکارناپذیر صنعت گردشگری برای جوامع
لزوم برقراری ارتباط بین سازمانهای دولتی و مردم بومی در صنعت گردشگری
لزوم رونق گرفتن و بهبود عملکرد تعاونیهای گردشگری
گزینه‌های سیاستی موجود:
1. ایجاد فضاهای فیزیکی و آنلاین برای تعاونی‌های گردشگری که بتوانند در آن‌ها محصولات و خدمات خود را به صورت متمرکز به مخاطب ارائه کنند.
2. ایجاد تسهیلات مالی و قانونی برای تعاونی‌ها در جهت کمک به ارائه تبلیغات خود در خارج از کشور و جذب گردشگر
3. برگزاری کارگاه‌ها، کنفرانس‌ها، همایش‌ها، فستیوال‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی در زمینه تعاونی گردشگری با هدف آشناسازی افراد بالقوه برای ورود به حوزه تعاونی گردشگری و نیز ارتقای سطح تجربی و علمی فعالین حوزه
4. برون‌سپاری مدیریت و برنامه‌ریزی برای تسهیلات و زیرساخت‌های گردشگری به تعاونی‌های گردشگری محلی

عضویت در باشگاه اندیشکده تعاون
اندیشکده تعاون، به عنوان نخستین اندیشکده حوزه تعاون کشور و منطقه، با هدف پوشش این خلا نظری با همکاری معاونت تعاونِ وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی تأسیس گردید تا بتواند خلاهای فکری و نظری موجود در امر تصمیم‌سازی، قانون‌گذاری و اجرا را پوشش دهد. همچنین اندیشکده در راستای تحقق رسالت اصلی خویش، در افق 1404 ساختاری خواهد بود که در سطح کشور به‌عنوان مرجع علمیِ پشتیبان برای تمامی سطوح سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در حوزۀ تعاون شناخته می‌شود.
با ورود یا ثبت‌نام در سامانه شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس های سایت و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید؛ همچنین از آخرین اطلاعیه‌ها با خبر می‌شوید.