تعاونی‌های رسانه‌ای نوین

خلاصه سیاستی شماره سی و هفت/ 37
تهیه شده در دپارتمان حقوق
بهار 1400

چه کسی مخاطب گزارش است؟

  • معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  • معاونت امور مجلس، حقوقی و استان­های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  • سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • سازمان تنظیم مقررات رسانه­های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی
  • معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما
  • معاونت امور استان­ها سازمان صداوسیما

پیام‌های کلیدی گزارش

  • بهره برداری از ظرفیت بخش تعاون برای تشکیل رسانه های اینترنتی نوین
  • افزایش سهم مناطق در تولید محصولات رسانه ای
  • اشتغال‌زایی برای ساکنین مناطق از طریق افزایش سهم محصولات آنها در رسانه ها

گزینه‌های سیاستی موجود

1- تصویب قانون محتوای منطقه ای

2- انعقاد تفاهم نامه میان وزارت تعاون،وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما

3- تهیه دستورالعمل های اجرایی تشکیل شرکت های اینترنتی پخش و تولید محتوای منطقه ای به صورت تعاونی

عضویت در باشگاه اندیشکده تعاون
اندیشکده تعاون، به عنوان نخستین اندیشکده حوزه تعاون کشور و منطقه، با همکاری معاونت تعاونِ وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی تأسیس گردید تا بتواند خلاهای فکری و نظری موجود در امر تصمیم‌سازی، قانون‌گذاری و اجرا را پوشش دهد. همچنین اندیشکده در راستای تحقق رسالت اصلی خویش، در افق 1404 ساختاری خواهد بود که در سطح کشور به‌عنوان مرجع علمیِ پشتیبان برای تمامی سطوح سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در حوزۀ تعاون شناخته می‌شود.
با ورود یا ثبت‌نام در سامانه شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس های سایت و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید؛ همچنین از آخرین اطلاعیه‌ها با خبر می‌شوید.